יום ראשון, 19 בינואר 2014

הדרך המהירה להצלחה

"הצלחה אינה מושג אובייקטיבי אלא מושג סובייקטיבי. כנר סבור שאם נתן קונצרט טוב זו הצלחה עצומה . סנדלר – שאם ייצר זוג נעליים נפלא זו הצלחה עצומה. על כן מי שרוצה להצליח צריך לאהוב את אשר הוא עושה".

(שמעון פרס, מתוך ראיון שנערך עימו בסוף השבוע האחרון)


"הצלחה אינה מושג אובייקטיבי אלא מושג סובייקטיבי. כנר סבור שאם נתן קונצרט טוב זו הצלחה עצומה . סנדלר – שאם ייצר זוג נעליים נפלא זו הצלחה עצומה. על כן מי שרוצה להצליח צריך לאהוב את אשר הוא עושה". (שמעון פרס, מתוך ראיון שנערך עימו בסוף השבוע האחרון)

דרך זו של תפיסת מהות ההצלחה, יכולה  לדעתי להעניק לנו שחרור מציפיות לא ריאליות להצלחות גדולות כמו אלו שאנו נחשפים אליהם במדורי הכלכלה ובאמצעי התקשורת השונים ותאפשר לנו להתקדם בצעדים קטנים עם סיפוק מיידי בכל צעד וצעד ובכל הצלחה קטנה.
ההתקדמות בצעדים קטנים מאפשרת לנו להיות יותר יצירתיים ושקולים כי מכל הצלחה קטנה אפשר ללמוד ,להפיק לקחים ולהחליט לאיזה כיוון לפנות ומה צריך לשנות ולהשתפר ובעיקר לבחון אם אנו שלמים ונהנים מהדרך. כך ללא מאמץ, רצף ההצלחות הקטנות יובילו להצלחה גדולה .

מניסיוני כמלווה עסקים באינטרנט, אני רואה יותר ויותר את חשיבות בחירת התפיסה הסובייקטיבית  כמפתח להגיע גם להצלחה האובייקטיבית(לקוחות, כסף וכדומה).
בעלי עסקים שלא מחוברים לתהליך בניית האתר ושיווקו, מוציאים בד"כ סכומי כסף גבוהים על קידום ועל תכנים שאנשים אחרים כותבים בשבילם ולעיתים קרובות מתאכזבים לגלות שגם לאחר שהגיעו למקומות גבוהים בדירוג של 'גוגל'  ואפילו כאשר הם  מקבלים פניות מהאתר , הם לא מתבצעות מקהל היעד הרצוי ואז לא נסגרות עסקאות  והתוצאה הסופית היא בזבוז זמן וכסף ללא התוצאות הרצויות.

ואילו בעלי עסקים שמקפידים שהאתר ייצג באמת את הערכים שלהם ואת הערך המוסף שלהם, כותבים תכנים בבלוג, מפתחים רשימת תפוצה, מגלים את המקומות בהם קהל היעד שלהם נמצא וכותבים לו מסרים מתאימים ומשקיעים בתקציב פרסום קטן אך ממוקד מגיעים לתוצאות טובות בזמן קצר המתבטא בקידום אורגני גבוה של האתר, פניות רבות מהאתר, יותר לקוחות, יותר עסקאות, ויותר הכנסות.

לכן כשרוצים לפתח את העסק באינטרנט ובונים אתר, מומלץ לקחת אחריות על התהליך ולהיות מחוברים לתכנים והמסרים שאותם תרצו לשדר באתר, להיות מעורבים בתהליך הקידום והשיווק , לעקוב אחר הנתונים הסטטיסטיים, לחגוג הצלחות קטנות כמו עלייה במספר המבקרים באתר וליהנות מעבודת עדכון האתר בתכנים מעניינים ויצירתיים.


דן סליטרניק, ליווי אישי לעסקים באינטרנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה