יום רביעי, 8 בינואר 2014

אמנות השיווק לאמנים

אמנות השיווק לאמנים, webmeup

אמנים הם אנשים יצירתיים במיוחד, אשר יוצרים תכנים ללא הפסקה ומסוגים שונים: טקסטואליים, קטעי מוזיקה, תמונות והם לרוב עושים את זה שעות רבות ביום ללא מחשבה על הזמן הכרוך או על המאמץ בתהליך היצירה. אמנים רבים גם חווים תסכול רב וחוסר אונים כאשר הם מנסים למכור את עבודתם ולרכוש לעצמם שם, הם לעיתים קרובות נתקלים בדלתות סגורות ומתייאשים, או פשוט מתביישים למכור את עצמם ומתקשים בלחשוב על האומנות שלהם כעסק ולהתקדם  לפי תוכנית עסקית בצורה מסודרת ואפקטיבית ומעטים בלבד מממשים את ההזדמנויות הגדולות הטמונות היום באינטרנט לפתח את העסק שלהם. הבשורה הטובה לאמנים היא  שכיום יצירתיות היא המפתח להתפתחות ולגדילה בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות ,בהם אנשים מחפשים תוכן מעניין מלהיב ויצירתי ומחפשים להיות בקשר עם אנשים יצירתיים.



בין היתרונות של האמן שאותם הוא יכול להביא לידי ביטוי:

היכולת והרצון ליצירת הדיאלוג 

אמן בראש וראשונה הוא אדם המחפש קהל והמחפש ליצור הד לעבודתו ולקבל תגובות עליה לטוב ולרע, הוא מחפש להשפיע ליצור חותם ועכשיו יש לו את ההזדמנות. חברות גדולות משלמות סכומי כסף גדולים מאוד לחברות חיצוניות כדי שימצאו להם רעיונות לדיאלוג עם קהל המבקרים בפייסבוק וברשתות חברתיות אבל האמן יכול ליצור דיאלוג בקלות על העבודות שלו, על נושאים מעניינים באמנות או על עבודות של אמנים מובילים בעולם.

היכולת לייצר חוויה

קטעי וידאו מלהיבים זוכים למיליוני צפיות ביו-טיוב, תמונות הם התוכן המשותף ביותר ברשתות חברתיות ופוסטים מעניינים בבלוג מקבלים לייקים רבים ומופצים במהירות בכל רחבי הרשת. האמן יכול  לצלם עבודות, לדבר על תהליך העבודה, לפתוח דיון בנושא שנוי מחלוקת באומנות
החשוב ביותר זה לדבר מהלב וליצור חוויה אמיתית שנוגעת באנשים וזו הרי מטרת האמן מלכתחילה.

החשיפה הקבועה לקהל של אוהבי אמנות

חיזוק מעגל  הקשרים הקיימים והרחבתם באמצעות- שמירת קשר עם אנשים שביקרו בתערוכה או היו בהופעה או בהרצאה ע"י פעולה פשוטה של אסיפת כתובות המייל שלהם ויצירת קשר באופן קבוע ע"י רשימת תפוצה שבה יספר האמן על דברים מעניינים שהוא חווה או על התפתחויות בעבודתו באמצעות הפנייה לאתר שלו,יכולים מהר מאוד להביא ליצירת מעגל קשרים נרחב ולאפשרות טובה יותר למכור את עבודותיו.

חשוב לזכור

האמן צריך קודם כל להאמין שזה אפשרי לפתח את העסק שלו בעזרת האינטרנט ושיש לו יתרון בזכות היצירתיות שלו ובזכות העבודות הייחודיות שלו, אך לשם כך הוא חייב להקדיש לשיווק זמן מספיק  ולהכיר את הטכנולוגיות הקיימות ואת אופן השימוש היעיל ביותר בהם
ולשים דגש על: דיאלוג מפרה ומעניין  סביב עבודותיו ויצירותיו,יצירה שוטפת של תכנים והפצתם,מציאת חברים חדשים ברשתות החברתיות ובאירועים שונים, בניית שיתופי פעולה, בניית רשימת תפוצה וחיזוק הקשר עם מבקרים בתערוכות ובמופעים.
עד אשר יוכל להתפרנס  בכבוד ממכירת עבודותיו ומיצירותיו ללקוחות אשר מעריכים ומוקירים את עבודתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה