יום שני, 10 בפברואר 2014

האם השקעה בשיווק באינטרנט משתלמת?


האם השקעה בשיווק באינטרנט משתלמת?
את השאלה הזאת אני שומע מבעלי עסקים רבים, אשר תוהים האם כדאי להשקיע קודם בקידום האתר או דווקא בניהול שוטף של דף הפייסבוק או אולי לנקוט בגישה אחרת? ואינם בטוחים שזאת השקעה משתלמת, לאור אכזבות עבר, מחסור בכסף בהווה או בלבול מעודף האפשרויות.


אך האפשרות של לוותר על ההשקעה בשיווק היא מסוכנת מאוד מכיוון שעסק חייב זרימה של לקוחות חדשים כמו אוויר לנשימה  והשקעה חכמה במיתוג, בפרסום ובשיווק היא המפתח להצלחה של עסקים קטנים כגדולים

אז מה כדאי לעשות ואיפה להשקיע?
יצירת תקציב שיווק היא הפעולה הראשונה והחשובה ביותר שעליך כבעל עסק לעשות. התקציב יכלול בתוכו שני משתנים עיקריים: זמן וכסף.
 
כדי לבנות את התקציב מומלץ לענות על שתי השאלות הבאות:
  1. כמה שעות בשבוע אתה מפנה לעצמך מהפעילות העסקית השוטפת לטובת הפעילות שיווקית?
  2. כמה כסף אתה מוכן להשקיע בתשלום עבור אמצעי פרסום  ועבור בעלי מקצוע אשר ינהלו את הפעילות השיווקית באינטרנט?

חשוב מאוד לדבוק בתקציב, לעבוד לפי תכנית מסודרת שבודקת עמידה בתוצאות והגעה ליעדים ותקציב אופטימאלי ולהבין שתקציב זה הוא השקעה הכרחית לעסק.

אז כמה משקיעים עסקים בממוצע בשיווק באינטרנט?
חברה משקיעה כ-15% מסך ההכנסות שלה לשיווק בשנה. בשנים האחרונות חלקים גדולים יותר מאותו תקציב מופנים לפרסום באינטרנט, כאשר עסקים קטנים אשר לא מפרסמים בדרך כלל בערוצים כמו טלוויזיה רדיו ועיתונות משקיעים כמעט את כל התקציב באינטרנט.
מחקר עדכני של חברת הייעוץ הבינלאומית "גרטנר" חקר את  תקציבי השיווק הדיגיטאלי בשנת 2013 של 250 חברות מובילות  מתחומים שונים. החל מפיננסים ועד טכנולוגיה גילה שחברה הוציאה בממוצע 25%  מתקציב השיווק על  פרסום ושיווק דיגיטאלי.
התחזית היא  שההוצאה על שיווק דיגיטאלי תלך ותגבר מכיוון שהחברות מובילות דיווחו על כך שהוא יעיל, חסכוני ומדיד. הוצאות השיווק מתחלקות לפי המחקר בין אתר האינטרנט, רשתות חברתיות  ופרסום ממומן.

אז מה התוכנית שלך ל-2014: כמה שעות בכל שבוע אתה עומד להקדיש השנה לניהול הפרסום והשיווק באינטרנט, כיצד אתה רוצה לחלק את התקציב בין אפשרויות השיווק השונות  וכמה כסף אתה הולך להקצות לכך?
אם אינך בטוח אתה מוזמן להרים טלפון ולהתייעץ איתנו: 03-5105351
 
 

תגובה 1:

  1. השאלה אם אדם מעוניין להשקיע או מחפש משקיעים לעסקים? האם הוא רוצה להשקיע כסף במיזם שלו או מיזם שקיים

    השבמחק