יום שני, 10 במרץ 2014

SEO במילים פשוטות

Seo או search engine optimization  הוא מונח שבעלי עסקים אשר בונים אתר אינטרנט, נתקלים בו רבות  וגם משלמים אלפי שקלים על יישומו ,ולכן כדאי להבינו ואת המשמעות שלו לעסק .

אנסה להסביר את המושג במילים פשוטות באמצעות דימוי מחיי היום יום הנוגע בשיקולים שלנו בבחירת  בעל מקצוע או מומחה בתחום מסוים.


גוגל עוזר לנו לבחור את 'המומחה'

בעולם הווירטואלי, אפשר להשוות את אתר האינטרנט לאותו מומחה בתחומו ואת 'גוגל' כתור הכלי שנותן את ההמלצה על המומחה המתאים ביותר בשבילנו.
גוגל רוצה  לתת את הפיתרון הטוב ביותר ללקוחותיה ,שהם למעשה אנחנו הגולשים, ע"י  העלאת האתר הרלוונטי ביותר לשאילתה של הגולש אשר , האתר אשר יהווה סמכות מקצועית  בתחומו ויחשב כראוי עבור הגולש לקרוא תכנים רלוונטיים וכאתר שנותן מענה מדויק לצרכיו.
ואם נתרגם זאת לחיפוש או ההמלצה אחר המומחה הטוב ביותר בתחום, אז גוגל מחפשת לתרגם את היכולת שלנו בחיי היום לזהות מומחה  באמצעות זיהוי המאפיינים של אתר מקצועי, ממוקד ומעניין המומלץ על ידי מומחים אחרים , ככול שיזוהו יותר מאפיינים כאלו , כך ידורג האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש

מהם מאפייני האתר המומחה בעיני 'גוגל':


דיוק: שימוש במספר קטן של מילות מפתח וצירופיהם לאורך כל האתר
מומחיות- שימוש בכותרות גדולות המביעות ביטחון ומסר ממוקד וחזק
מיקוד  : אחוזי נטישה נמוכים של דף הבית(הגולש אכן הגיע למקום הברור והרצוי עבורו)
דימוי עצמי - השקעה בעיצוב וחווית משתמש
נאמנות- הגולשים חוזרים לבקר שוב ושוב באתר
ידע מקצועי- תוכן איכותי, מעודכן באתר אשר מצוטט גם על ידי אתרים אחרים.
המלצות לחברים- קישורים מאתרים פופולאריים בתחום אשר ממליצים למעשה לבקר באתר
זיהוי מותג- כמות  החיפושים  עבור שם האתר  או שם העסק אשר עבורו נבנה האתר
עניין- אזכורים ומבקרים מרשתות חברתיות

חשוב לזכור

כאשר מאפיינים, בונים ומעצבים את האתר ,כדאי לקחת בחשבון את ה- seo במשמעות האמיתית הגדולה יותר כתור הזדמנות לחדד ולהבליט את המומחיות ואת המקצועיות של העסק  ואת המסר השיווקי שלו.
חשיבה ועבודה מסוג זו תגרום לעסק לצמוח הן באינטרנט והן מחוצה לו 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה